Har inte skrivit om min vistelse i Skåne så tänkte köra ett inlägg om det. 

De började med att jag åkte direkt ifrån jobbet till Göteborg C. Jag och mamma gick direkt och fixade biljetter till Öresundståget vi skulle åka med. Inga problem med det utan vi klarade det tillsammans. Oturen kom väl typ direkt, tåget var försenat in på perrongen och under hela resan körde vi i 120 km/h när det egentligen ska gå i 180 km/h. Vi drog på oss en försening på 55 minuter vilket var riktigt bull. 
När vi väl kom fram till Lund kändes det fantastiskt! Det första jag la märke till var den skånska dialekten (Är så van vid Norrländska, Stockholmare och göteborgare) det kändes nästan som vanligt. 
När vi sedan kom hem till mormor var jag och mamma helt slut så vi somnade på direkten. 
Dagen efter var fullt med ös, träffade nästan hela släkten på mammas sida och pappa. Det var 1 år och 3 månader sen sist, tyckte att det var på tiden. 
Just på lördagen var det ingen bra dag för mig. Det blev mycket frustration på mig själv och det ledde till tårar. Ibland blir det så bara 🙁 
På söndagen var det dags att åka tillbaka till Göteborg. Redan på morgonen mådde jag sämst. Hade ont i hela kroppen och kände mig illamående och dåsig (det hade sina anledningar).
Bussresan hem var inte smärtfri den heller, men jag gjorde det bästa av situationen. 

I allmänhet var resan bra, önskar dock bara att jag slapp all gråt och att jag hade kunnat lägga den på annat.
Om 10 dagar åker jag och familjen ner dit igen och firar påsk. Det ska bli mysigt för då är verkligen HELA släkten samlad ❤️ 
Jag och mamma på tåget.

Kommentera

Publiceras ej